SPOIL ~ Andalusiern

Ända sedan SSO publicerade den där listan med hästraser så har jag sett fram emot andalusiern.
Det är en otroligt vacker hästras och förhoppningsvis kommer SSO göra den unik (dvs. annan kroppsform).
För några dagar sedan hittade man andalusier-filer bland spelfilerna (jag ska göra ett inlägg ang filerna någon annan dag).
Som ni kan se så kommer vi alltså få en brun, en grå och en vit andalusier :D
Sen en till sak. Ser ni att det står Horse2Body där? Troligtvis så kommer alltså andalusierna vara speciella, då det står Horse2Body framför Friesian, och vi alla vet ju hur frieserhästarna ser ut ;)
Men sen återstår det vilka färger den kommer i.. (okej, nyanser kanske jag ska skriva).
 
För några veckor sen la SSO upp dessa bilder.
Detta skulle mycket väl kunna vara andalusierna. Meen dock så hoppas jag inte att det är det.
Visst, den gråa är lite charmig och jag skulle lätt kunna köpa den, men jag har lite förhoppningar ;3
Den bruna har vi inte fått någon (låt oss säga teaserbild) på ännu, men jag skulle tro att den kommer vara i den färg som hästen högst upp, well möjligtvis med en annan manfärg.
En vit har vi blivit lovade, och jag skulle föredra om det kom en helvit, och inte en vit med svart man som 'teaserbilden', men en helvit kanske de sparar till lipizzanern. Själva teckningen på 'teaserbilden' är får dock en tumme upp. Riktigt snyggt gjord ;) Hästen ser nästan ut som en curly i mina ögon, men det kommer nog inte dyka upp några curly's i spelet ;3
Jag vill verkligen ha en skimmel med vit man *-* Dem är så snygga *-*
Har redan planerat in namn, kön, inriktning och allt sånt till min skimmel (gjorde för länge sen x3 Det kommer vara en valack med namnet Thundercloud ~ kallas Thor/Tor ~ och inriktningen kommer vara dressyr :3)
Men jag skulle lätt kunna nöja mig med en skimmel med grå man, det funkar det med ;)
 
Fast jag skulle avlida om det dök upp en liknande häst i spelet;
Denna häst är såååå snygg *-* Jag skulle verkligen inte tacka nej till en sån ;)
Denna har lite brunt i sig, så man kan ju hoppas att den bruna kommer se ut så här ;) Drömma kan man alltid göra.
 
 
Men nog pratat om färgen, nu till hur den kommer vara byggd ~ eller hur jag hoppas att den kommer se ut.
Jag tror att andalusiern kommer behålla kroppsformen som de andra hästarna har (möjligtvis lite ändringar kanske sker, typ som höjd etc.). Men när jag tänker på en andalusier så tänker jag automatiskt på lockar och knoppar, så jag hoppas innerligt att dess man kommer vara lik frieserns (dåligt redigerat exempel på bilden ovan).
Sen får de gärna göra den mer unik, men jag tycker att dagens hästar påminner lite om andalusier i kroppsformen.
 
 
Var kommer dom vara?
Jadu, troligtvis i Moorland. http://southbridge.blogg.se/2013/august/i-vilket-stall-kommer-ponnysarna-vara-2.html#comment I det inlägget skrev jag lite om en sak.
Ofta så kan man se på bakgrunden (var hästen befinner sig), var de kommer hamna.
Vi fick en bild på en frieser som stod i paddocken vid Steves gård (den nyare variationen), och det slutade med att frieserhästarna hamnade just där.
Paintarna stod på vägen mellan Steve's gård och Barney, och hamnade hos Marley. Det hänger ihop på ett sett. (Ponnysarna stod på en strand, och de hamnade i Fort Pinta, yeah you get it)
På dessa bilder står båda hästarna (som då troligtvis är andalusier) i Moorland. Alltså kanske de kommer hamna i trakterna runt Moorland?
Jag personligen skulle helst vilja se dem i Vingården, men Moorland går väl bra det med antar jag ;3
 
När kommer dem dyka upp i spelet?
Ja, jag skulle nog tro hoppas att de dyker upp redan imorgon eller nästa vecka, men vi får väl vänta och se antar jag ;)


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback