Andalusierna

av Andalusierna.
I onsdags kom äntligen dom efterlängtade andalusierna till Silverglade, och de var inte direkt en besvikelse!
Jag ville köpa alla och lite till när jag först såg dem. Den bruna var en uppenbarelse från himlen, den vita en sagodröm och man väntade på att den där midsommardrömmen skulle bli sann (För ni kommer väl ihåg uppdraget i midsomras när man drömde om sin framtida man/kvinna eller nått sånt?) och den gråa var min fina Thundercloud jag väntat så länge på.
Denna bruna andalusier ser lite ut som en nordsvensk. Jag älskade den från första sekund då jag fick syn på den, och att den är en nästan exakt kopia av min nyinköpta islänning irl var ju bara ett plus i kanten!
Färgen är inte orealistisk, utan perfekt, och den matchar till det mesta. Övergången mellan det svarta och det bruna hade kunnat göras bättre skulle jag tro, men jag tänker inte klaga. Det enda jag inte gillar med den är en liten sak runt ögonen - jag tror att det ska föreställa ögonfransar eller något sånt. Det är som svarta streck som står rakt ut runt ögat;
Jag avskyr dessa saker, och skulle mer än gärna få bort dem. Tack vare dessa vill jag inte byta man på min Moonbelle..
Skulle jag kunna tänka mig att köpa denna häst? Ja absolut! Jag har ju redan Moonbelle, såå.. ;)
 
Först när jag såg denna häst tänkte jag direkt på Thor. Men det är inte han på något sett..
Den är riktigt bra gjord för att vara en spelhäst, dock tycker jag att den är för "kladdig" på något sett. Manen och svansen smälter in i kroppen då de är i samma färg, och det blir inte snyggt..
Benen är bra gjorda, men övergången hade nog kunna varit bättre här med.
Jag älskar detaljerna i huvudet, allt förutom övergången vid den svarta mulen.
Skulle jag kunna tänka mig att köpa denna häst? Nja, det vet jag inte. Jag tycker den är fin och så, men den är helt enkelt för dyr.
Sagohästen. Alla har väl någongång drömt om en vit häst? :3 Denna är sjukt snygg, dock är den vita fläcken på mulen lite för konstig, och övergången mellan det svarta och det vita hade kunnat göras bättre. Hovarna är helt enkelt för svarta för min smak.
Men jag gillar den väldigt mycket.
Skulle jag kunna tänka mig att köpa denna häst? Ja, faktiskt. OM den hade varit mycket billigare. Och lippizzanerna anländer väl snart, och det måste ju finnas åtmistone en vit lippizzaner.
 
Ser ni några likheter..?
Ett litet minus i kanten är att andalusierna är nästintill exakta kopior av frieserhästarna - förutom avsaknaden av hovskägget. Därav namnet andaser ;)
Visst är raserna lika, men det är något som gör att andalusiern är lite speciell på något sett. Möjligtvis färgerna, men jag vet inte :3


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback